• SUBSCRIBE
  • FACEBOOK
  • TWITTER

Układ hamulcowy komponuje się z tarcz, klocków, wężyków oraz pompy. Każdy z tych detalów wykonuje odpowiedzialne zadanie. Do układu nalewa się specjalnego płynu hamulcowego. Bez niego hamowanie nie jest dopuszczalne. Kiedy już uzupełnimy płyn w zbiorniczku, pompa napycha go do wężyków. Pod wpływem nacisku na pedał hamulca przygotowawczego, ciśnienie płynu w układnie intensyfikuje się. Porusza to klockiem hamulcowym, jaki jest dociskany do tarczy. Tarcze hamulca najczęściej wykonane są ze stali. Powinny być one wentylowane, bo w trakcie długiego okresu hamowania, temperatura tarczy jest bardzo wysoka – sprawdź regeneracja zacisków. Prócz fundamentalnego hamulca roboczego, w samochodzie znajduję się także hamulec ręczny. Nie jest używany podczas jazdy. Bodajże, że jest to rajd wyczynowy na torach wyścigowych. Najczęściej znajduję się on między przednimi siedzeniami auta. Do rączki hamulca ręcznego przypięta jest wyjątkowa linka, jaka prowadzi do układu. Przy hamulcu ręcznym nie występują klocki oraz tarcze, lecz szczęki hamulcowe, odnajdujące się wewnątrz bębnów tylnich kół.

Categories: Motoryzacja

Comments are closed.